20100331

hello ex-classmates!


harini aku TERjumpa la sekeping gambar kat fesbuk. gambar tu gambar kelas aku time darjah lima. ingat lagi cikgu math tu, cikgu praktikal. suka tanya sifir laju-laju. huhu..cuak gak la. darjah lima pon aku tak brapa nak hafal sangat sifir lapan. kenapa ntah sifir lapan macam susah nak lekat kat kepala aku. (macam sampai sekarang je.huhu) pastu ada pulak sorang lagi cikgu math masa darjah enam, garang gilos. aku ponteng sebab kena demam campak pon dia nak marah-marah ngumpat aku dalam kelas time aku ponteng tu. naseb baik member aku cerita kat aku, terus aku datang kelas,huhu.

ok actually aku nak cerita pasal orang-orang dalam gambar tu sebenarnya. diorang of coz la classmates aku kan. tapi bukan semua aku ingat. sebab aku masuk sekolah tu time darjah lima, pastu masa darjah enam pulak ade yang dah pindah kelas la, tapi aku maintain..gagaga.. sebab tu la aku tak ingat semua orang.

bila baca komen diorang, cerita pasal pagi-pagi tunggu kat depan pagar sebab jadi pengawas, pastu set up PA system time perhimpunan pagi, teringat la balik zaman dulu-dulu. subuh-subuh naik bas, balik sekolah pegy sekolah rakyat pulak..rindu.... aku pulak dah lama gila tak fikir pasal ni. sekolah aku tu pon dah lama aku tak jenguk. so sekarang aku sedang dalam proses nak add balik classmates semua. ntah diorang kenal aku lagi ke tidak. aku dah la tak fofular, pastu memang tak contact sape-sape. sape suruh aku duduk kat taman lain, diorang semua duduk kat satu taman perumahan, boleh la selalu jumpa kan. so bukan salah aku,haha!

ok point sebenar aku nak cakap ialah aku tak sedar rupanya aku dah berumur duapulohsatu tahun ni. bukan lagi budak comot umur spulo taun cam dalam gambar tu. (ok sekarang pon aku comot jugak) macam baru semalam je sekolah-sekolah..ayat typical.. tapi betol lah, rindu nak pegi sekolah..

apa yang aku nak cerita sebenarnya ni? entah, aku nak cakap aku jumpa classmates aku time sekolah rendah je.. (excited) semua dah besar-besar. muka pon dah tak macam dulu. memang la kan.. bagus jugak fesbuk ni kan.. boleh buat medium jejak kaseh..

oh! sedap nya menaip sambil makan quarter pounder blue rooster.. 7up cherry lagi.. haa!! cakap pasal 7up, aku rasa dah sebulan aku tinggal kan tabiat minum minuman berkarbonat ni. macam pelik je ejaan. ke bikarbonat? lantak lah.. tapi aku tewas jugak. harini aku minum balik. minggu lepas pon aku minum..ish3..bila nak berhenti ntah...

ok.. (banyak nye guna ok dalam entry ni) nak kemas beg..i nak pergi travel..wuhuu! sayonara~~

No comments: