20100522

s-a-b II

ada orang cakap,

'tak suka la baca blog yang asyik cerita pasal perasaan, pasal apa yang kau buat dalam sehari2..baik tulis diari je...'

betul ke baik tulis diari je? kalau tulis diari, kite sorang je yang baca kan? so takde beza pon dengan tak tulis. sebab takde sape2 baca pon. aku penah try tulis diari, tapi lepas tulis aku koyak. buang. buat penat tulis je kan. buang dakwat pen lagi.

so lebih baik aku menaip je. kat blog. so sapa2 tak suka baca apa aku tulis, dipersilakan tutup tingkap ini sekarang. ye, maksud saya sekarang. ni kenapa baca lagi ni? oh! anda tak kisah baca saya tulis pasal perasaan saya? bagus2. bacalah lagi, sebab saya tak tulis (taip) pasal kisah cinta ke ape ke yang bunga2. saya tak suka. kalau kisah cinta hebat macam cinta para nabi. mungkin patut cerita untuk tatapan umum. saya pon tak suka baca blog yang berbunga-bunga cinta je. kalau saya yang tulis macam tu, mesti anda semua tak masuk blog saya dah. eh..kenapa tadi cakap aku sekarang cakap saya..huhu..

bila aku sedih, aku cerita kat kawan aku yang kat Malaysia tu. tapi sekarang dia dah ada girlfren budak kecik (ala yg aku post pasal die kemarin tu. aku nak kutuk gf dia boleh? gf dia budak skolah.cit!) so sekarang aku tak cerita kat dia dah pape pon. nak cerita kat orang lain aku malu. so bila sedih, aku ingat dua je. aku ingat Allah tawu dan ada dengan aku. lepas tu aku ingat aku ada family kat Malaysia yang tengah tunggu aku balik. so aku tak jadi nak sedih.

tapi harini, aku sedih lagi sebab orang2 dekat rumah tak nak skype lama2 dengan aku. alasan, letih. aku tak boleh terima alasan itu. aku tak nak balik Msia. aku nak jual tiket aku. ada sapa-sapa nak beli?


p/s: tapi orang kata tiket flight tak boleh jual. sebab ada tulis nama.huhu.

No comments: